توپ های مدیتیشن چینی: حقایق و مزیت ها یش برای سلامت

به گزارش دانشنامه آریایی، هرچند ظاهر لوکس با طرح های نقاشی دستی روی آنها بسیاری را به جمع آوری این توپ ها تشویق می نماید، خبره های توپ های مدیتیشن چینی به شدت معتقدند که این توپ های تمرینی برای سلامت بسیار مفیدند. این مقاله اطلاعاتی درباره

توپ های مدیتیشن چینی: حقایق و مزیت ها یش برای سلامت

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع: راسخون

هرچند ظاهر لوکس با طرح های نقاشی دستی روی آنها بسیاری را به جمع آوری این توپ ها تشویق می نماید، خبره های توپ های مدیتیشن چینی به شدت معتقدند که این توپ های تمرینی برای سلامت بسیار مفیدند. این مقاله اطلاعاتی درباره تاریخچه و مزایای توپ های مدیتیشن برای سلامتی ارائه می دهد.

توپ های مدیتیشن چینی را به چندین نام می شناسند، از جمله توپ های استرس چینی، توپ های درمانی چینی، توپ های هارمونی چینی، توپ های تمرینی چینی و غیره. اعتقاد بر این است که چرخاندن این توپ های درمانی در دست می تواند به تقویت چالاکی دست یاری کند.

معمولأ، قطر این توپ های استرس از 35 تا 55 میلی متر است. توپی با قطر 35 میلی متر برای بچه ها مناسب است یا برای بزرگسالانی که قدشان کوتاهتر از 5 2 است، توپ هایی با قطر 55 میلی متر برای افرادی که بلندتر از 6 2 هستند یا آنهایی که در این کار مهارت دارند مناسب است. علاوه بر تقویت چالاکی ، چندین فایده برای سلامتی در رابطه با استفاده از این توپ های مدیتیشن رها نماینده از استرس، معرفی شده است.

حقایقی درباره توپ های مدیتیشن

- این توپ های درمانی، ابتدا آهنی بودند به همین علت به آنها توپ های آهنی هم می گفتند.

- طی سال های بعد به جای آهن از فولاد کورم آب دیده استفاده شد. هرچند نوع ساخته شده از کروم آب دیده بسیار

- محبوب است، می توانید توپ های مدیتیشنی از جنس فولاد سخت، سنگ سخت، جید جامد و خانه خانه ای هم پیدا کنید. توپی که برای مدیتیشن یا اهداف درمانی استفاده می گردد باید داخلش سنجی داشته باشد که صدای ناقوس بدهد.

- معمولأ بیشتر از توپ های فلزی به خاطر دوامی که دارند، جهت اهداف درمانی استفاده می گردد.

- به توپ هایی که داخلشان سنج دارند معمولأ توپ های سنجی یا توپ های هارمونی می گویند. اگر دو توپ باهم در یک جعبه باشد، یکی از توپ ها صدایی با تن بالا و دیگری صدایی با تن پایین ایجاد می نماید. می گویند که صدای سنج ها هم بسیار تاثیر گذار است.

- بسیاری این توپ ها را به خاطر زیبایی آن جمع می نمایند. رنگ این توپ ها به شکل عاجی، مرواریدی یا سنگی موجود است. توپ های چینی خانه خانه ای بسیار زیبا هستند.

- چون از توپ های سنجی برای مدیتیشن استفاده می گردد، سمبل های مثبتی همانند یین و یانگ یا سمبل های دیگری مربوط به عشق، توازن، هارمونی، سلامتی و غیره روی آنها نقاشی می گردد.

این توپ های درمانی چه می نمایند

چینی ها می گویند چی یا انرژی مثبت زندگی از کانال ها یا راستاهایی به نام کانال های انرژی یونگ لو عبور می نماید. چندین نقطه طب سوزنی در راستا این کانال های انرژی توزیع می شوند. این نقاط با ارگان های مختلف بدن مطابقت دارند. فشار آوردن روی این نقاط می تواند به باز شدن کانال ها یاری کند، بنابرین اجازه می دهد که انرژی زندگی در داخل بدن بچرخد. چینی ها معتقدند که انگشتان به عصب جمجمه ای انسانی و ارگان های حیاتی مختلف مانند قلب، کبد، کلیه ها، ریه، طحال، کیسه صفرا، شکم و روده مرتبط هستند. بنابرین، بازی کردن یا چرخاندن این توپ های تمرینی یا مهارتی این کانال های انرژی را تحریک می نماید و اینگونه چرخش انرژی زندگی در بدن بهتر می گردد. آنهایی که به استفاده از این توپ های مدیتیشن علاقه دارند، معتقدند که استفاده از آنها فایده هایی برای سلامتی دارد، از جمله:

- بهبود جریان خون

- بهبود چابکی ذهنی

- بهبود قدرت ماهیچه ای دست، ساعد و شانه

- کاهش سطح استرس

نمی توان منکر این حقیقت شد که کسانی که سبک زندگی شان بی تحرک است باید برای سلامت خود تمرینات و نرمش هایی انجام دهند. بنابرین چرخاندن توپ های تمرینی چینی می تواند انگشتان را نرمش دهد. درکنار کار ماهیچه های دست، ساعد و شانه، جریان خون هم بهبود می یابد که بسیار مفید است. این توپ های درمانی داخل جعبه فروخته می شوند. بنابرین وقتی از آنها استفاده نمی کنید آنها را داخل جعبه بگذارید. اگر کمی روغن روی توپ های درمانی کروم آب دیده بمالید زنگ نخواهد زد.

روش استفاده

اگر بار اول است، با یک جفت توپ درمانی چینی آغاز کنید. بعلاوه مطمئن شوید که مقدار ای تهیه نموده اید که راحت در دستتان جا می گیرد. سپس می توانید از توپ های بزرگتر بهره ببرید. در اینجا روش استفاده این توپ های استرس آمده است:

- توپ های درمانی را در دست خود نگه دارید. یکی از آنها را بین بند مبدأ انگشت اشاره و انگشت میانی قرار دهید. دیگری را بین بند مبدأ انگشت انگشتری و انگشت کوچک قرار دهید.

- اگر راست دست هستید، توپ ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. اصولأ باید یکی از توپ ها را به سمت کف دست و دیگری را به سمت انگشت میانی با انگشت کوچک و انگشت انگشتری هل دهید.

- بعلاوه انگشت کوچکتان و انگشت انگشتری را باز کنید تا توپ بتواند بین این دو انگشت بلغزد. در همین زمان انگشت اشاره را باز کنید یا حرکت دهید تا توپ بین انگشت میانی و انگشت اشاره بلغزد.

- مراحل گفته شده را بدون اینکه توپ ها بیفتند ادامه دهید.

وقتی در انجام این تکنیک ماهر شدید، باید سعی کنید توپ های مدیتیشن را طوری بچرخانید که بهم نخورند. بعلاوه می توانید به صورت زیر سطح کار را بالاتر برده و دشوارتر کنید:

- توپ ها را نرم و سریع در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس آنها را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. مطمئن شوید که توپ های استرس به یکدیگر نمی خورند.

- بعلاوه می توانید این مراحل را با دست دیگر تکرار کنید. بعلاوه می توانید از دو جفت توپ بهره ببرید و آنها را با دو دست بچرخانید.

- برای بالا بردن مقدار دشواری تمرین، می توانید سه توپ را با هم بچرخانید.

- می توانید یک توپ را وسط بگذارید و همان طور که آن توپ وسط است دو توپ دیگر را اطرافش بچرخانید.

تمرین بالا را می توان به صورتی که کف دست رو به پایین باشد هم انجام داد. چه تئوری مدیتیشن را باور داشته و چه نداشته باشید، نمی توانید منکر این حقیقت شوید که چرخاندن توپ های مدیتیشن نرمش خوبی برای دست هاست.بنابرین بروید این توپ ها را خریداری کنید و امتحان کنید!

منبع: راسخون
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 1961

به "توپ های مدیتیشن چینی: حقایق و مزیت ها یش برای سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توپ های مدیتیشن چینی: حقایق و مزیت ها یش برای سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید