یک پژوهش تازه، سلول ها و مسیرهای عصبی را که رفتار قبل از خواب ما را شکل می دهند، شناسایی نموده است

به گزارش دانشنامه آریایی، برنامه قبل از خواب شما چیست؟ یک لیوان شیر می نوشید، دندان هایتان را تمیز کنید، رختخوابتان را آماده کنید؟

یک پژوهش تازه، سلول ها و مسیرهای عصبی را که رفتار قبل از خواب ما را شکل می دهند، شناسایی نموده است

مطالعات نشان داده اند که بسیاری از حیوانات قبل از خواب، رفتار های روتینی انجام می دهند، اما تا به امروز محققان مکانیسم های عصبی زیستی را که به وسیله این روال های قبل از خواب فعال می شوند، نمی دانستند.

در یک سری آزمایش روی موش، محققان دانشگاه میشیگان، آنچه را که قبل از خواب در مغز رخ می دهد، روشن نموده اند. این یافته ها بینش نوی در خصوص بخش هایی از مغز که باعث آغاز خواب می شوند، آشکار نموده اند.

چگونه حیوانات از بیداری - حالتی فعال که شامل پاسخ دادن به محیط و تعامل با محیط است - به خواب - حالتی سکون با کاهش پاسخگویی به محیط، الگو های متمایز نوسانی مغز و تغییرات در بسیاری از فرآیند های فیزیولوژیکی نوشان می نمایند؟ همین موضوع مطالعه نو بود.

برای آنالیز این سوال، آن ها فعالیت عصبی را در 20 دقیقه قبل از به خواب رفتن موش ها آنالیز کردند. این یافته ها اولین یافته هایی هستند که دقیقاً کدام بخش های مغز به وسیله این روال ها فعال می شوند و چگونه با آغاز خواب مرتبط هستند.

این تحقیق بر روی گروه های خاصی از نورون ها در ناحیه ای از مغز به نام هیپوتالاموس جانبی انجام شد که بخشی از مغز است که بر فرآیند های مختلف بدن تأثیر می گذارد، از تنظیم رفتار تغذیه تا میانجیگری برانگیختگی عمومی.

محققان نتیجه گرفتند که مجموعه های عصبی گسترده ای که باعث فعالیت میانجی شیمیایی عصبی گلوتامین در هیپوتالاموس جانبی می شوند، انگیزه مشارکت در رفتار بهینه کردن محل خواب قبل از خواب و نیز آغاز و شدت ورود به خواب را می شوند.

تصور می گردد بین این مجموعه های عصبی در هیپوتالاموس جانبی و سایر منطقه ها مغز ارتباطی وجود داشته باشد.

این یافته ها می تواند به پیدایش درمان های آینده یاری نمایند و درک کنونی ما از مکانیسم های عصبی زیست شناختی کنترل نماینده یک رفتار پیچیده هدف دار و مرتبط با خواب را ارتقا داده اند.

از آنجایی که 10 تا 30 درصد انسان ها در سراسر دنیا از مشکلاتی در آغاز و حفظ خواب رنج می برند و مداخلات دارویی موجود خطرات زیادی را به همراه دارد، درک بهتر فرآیند های تنظیم نماینده رفتار های قبل از خواب، پتانسیل بهبود خواب و در نتیجه ارتقای کیفیت زندگی را برای افراد زیادی دارند.

نتایج مطالعه نو در مجله Current Biology منتشر شده.

منبع: دانشگاه میشیگان

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: encaria.ir شناسه مطلب: 2173

به "یک پژوهش تازه، سلول ها و مسیرهای عصبی را که رفتار قبل از خواب ما را شکل می دهند، شناسایی نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک پژوهش تازه، سلول ها و مسیرهای عصبی را که رفتار قبل از خواب ما را شکل می دهند، شناسایی نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید